Malina
SZEF LIGI
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:08, 11 Lut 2008 Temat postu: Regulamin Ligi |
|
|
Regulamin Gry
§1 Ogólne
Każdy z nas chce się ścigać Fair Play, aby każdy dojechał szczęśliwie do mety. W tym celu zapoznajcie się z regulaminem, i przestrzegajcie go.
1. Z przystąpieniem do Ligii automatycznie akceptujesz Regulamin.
2. Wszystkie daty, godziny treningów i wyścigów próbnych zamieszczane będą na forum.
3. W grze staramy się grać Fair Play, staramy się nie wjechać w kogoś tuż przed/za pierwszym zakrętem, ani później.
4. Zapisy do Ligi trwają tylko przed sezonem. W trakcie można jedynie kogoś zastąpić. Zakazuje się zmiany teamu w trakcie sezonu, chyba, że jesteś kierowcą rezerwowym jakiegoś teamu.
5. Każdy team może (lecz nie musi) posiadać kierowcę testowego.
§2 Zasady Gry
Jak w każdej grze, obowiązują pewne zasady. Każdy powinien je znać.
1. Mistrzem Kierowców można zostać po uzyskaniu największej ilości punktów po ukończeniu sezonu.
2. Mistrzem Konstruktorów można zostać będąc w teamie, który zdobył największą ilość punktów po ukończeniu sezonu.
3. Zabronione jest ścinanie zakrętów. (Chyba, że przed uniknięciem kolizji).
4. Przestrzegamy Zasad Flag.
5. Każdy wyścig trwa 60% prawdziwego dystansu wyścigu.
6. Podczas wyścigu wymagane jest, aby choć raz zjechać do boksów.
7. Osoba, która nie zjawi się na wyścigu dostaje 0 pkt.
8. Jeśli w trakcie sezonu ktoś zrezygnuje, zdobyte przez niego punkty nie zostają zabrane z konta teamu (ranking konstruktorów).
9. Debiutując nawet w środku sezonu (gdy ktoś zrezygnuje; na czyimś miejscu) zaczynasz od 0 pkt. w klasyfikacji. Nie ma czegoś takiego jak "dziedziczenie" punktów po poprzedniku.
10. Jeśli ktoś złamie jakikolwiek punkt regulaminu, będzie odpowiednio osądzony
§3 Treningi
Aby jak najlepiej wypaść w GP, każdy z nas musi poznać tor. W tym celu organizowane będą treningi oficjalne i nieoficjalne.
I. Treningi oficjalne
1. Treningi oficjalne są obowiązkowe (każdy może się usprawiedliwić przed treniniegm że go nie będzie, ponieważ...).
2. Treningi oficjalne dostępne są tylko i wyłącznie dla graczy (podstawowych i testowych) startujących w lidze, inni użytkownicy forum nie moga brać udziału w treningu.
3. Hasło do serwera na trening podawane jest zawsze przez gadu-gadu administratora .
II. Treningi nieoficjalne
1. Treningi nieoficjalne są nieobowiązkowe. Są one dostępne dla wszystkich użytkowników forum, nie tylko dla tych którzy jeżdżą w lidze .
2. Dane do treningów nieoficjalny podawane są na forum i gadu gadu admina.
§5 Kwalifikacje
Aby było wiadomo, kto wystartuje z jakiej pozycji w GP, należy przeprowadzić kwalifikacje. Jak? Kiedy? Co grozi za nie przystąpienie do kwalifikacji?
1. Kwalifikacje odbywają się na dzień przed GP bezposrednio po treningu.
2. Kwalifikacje będą podzielone na dwie tury po 15 minut. Do drugiej awansuje ośmiu kierowców z najlepszymi czasami.
3. Obowiązują Zasady Flag.
§6 Wyścig
1. GP odbywają się we wcześniej ustalonym terminie. Dzień wcześniej odbywa się oficjalny, obowiązkowy trening.
2. Do wyścigu przystępujemy po kwalifikacjach i rozgrzewce(WARMUP).
3. Jeśli ktoś nie zjawił sie na kwalifikacjach, bądź nie zdążył zaliczyć okrążenia pomiarowego, startuje z ostatniej pozycji.
4. Start po zgaśnięciu wszystkich czerwonych świateł.
5. Kategorycznie zabrania się powodowania wypadków. Sytuacje takie są karalne
6. Obowiązują Zasady Flag. Nieprzestrzeganie grozi karą
7. Zakazane jest wolne poruszanie się po torze lub zatrzymywanie na nim. Nieprzestrzeganie tej zasady będzie traktowane jako próba spowodowania stłuczki i karane
8. Przynajmniej raz należy zjechać do boksów. Niezjechanie grozi karą
9. Każdy z GP trwa 60% prawdziwego dystansu wyścigu.
10. W przypadku gry gracz zakończy wyścig przed wyznaczoną ilością okrążeń z powodu wypadku bądź defektu bolidu, NIE MOŻE pisać na czacie! Powoduje to lagowanie a także rozpraszanie graczy, który są obecni na torze. Za nie zastosowanie się do tego, grozi kara
§7 Punktacja
Punktacja taka sama jak w prawdziwej Formule 1, tu się nic nie zmienia.
* 1. miejsce: 10 pkt
* 2. miejsce: 8 pkt
* 3. miejsce: 6 pkt
* 4. miejsce: 5 pkt
* 5. miejsce: 4 pkt
* 6. miejsce: 3 pkt
* 7. miejsce: 2 pkt
* 8. miejsce: 1 pkt
* 9>. miejsca: 0 pkt
§8 Kary
Aby panował jakikolwiek ład, muszą być Kary. Lepiej ich przestrzegać.
1. Brak zjazdu do boksów = DQ za dane GP oraz odsunięcie od przyszłego.
2. Za nieprzestrzeganie flag = +30 sek. do końcowego wyniku.
3. Celowe blokowanie gracza dublującego = DQ za dane GP
4. Utrudnianie dublowania = 15s
5. Za ścięcie toru = +10 sek. do końcowego wyniku. Jeśli gra sama nada karę "Stop & Go", kara czasowa zostaje anulowana.
6. Za kilkukrotne ścięcie toru = DQ w danym wyścigu
7. Za celowe zajeżdżanie drogi innemu zawodnikowi = cofnięcie o kilka pozycji na nastepnym GP na starcie - decyduje Rada Ligi
8. Za spowodowanie kolizji w której ucierpi inny kierowca = +20s (jeżeli kara nic nie zmieni w klasyfikacji lub zawodnik za karanym ma okrążenie starty - cofnięcie o 1 pozycję do tyłu w danym wyscigu), cofnięcie o kilka pozycji w nastepnym GP na starcie - decyduje Rada Ligi
9. Za spowodowanie kolizji w której ucierpi kilku zawodników = +30s, cofnięcie o kilka pozycji w nastepnym GP na starcie, DQ - decyduje Rada Ligi
10. Za uderzenie w innego lub innych zawodników kilka razy na jednym GP (powyzej 3) - DQ na następnym GP
11. Za umyślne, celowe spowodowanie wypadku karą może być nawet wydalenie z ligi.
12. Za rozmawianie na czacie po zakończeniu wyścigu przed wyznaczoną ilością okrążeń = odsunięcie od przyszłego GP lub więcej (DQ na następne [lub więcej] GP).
13. Wszelkie wypadki, karambole i stłuczki będą rozpatrywane przez Radę Ligi po wyścigu. Karą może być - DYSKWALIFIKACJA, WYKLUCZENIE Z NASTĘPNEGO WYŚCIGU lub PRZESUNIĘCIE O NAWET NA OSTATNIE MIEJSCE.
14. Rada ligi będzie rozpartywać zdarzenia jeżeli wpłynie skarga do godziny 18.00 nastepnego dnia, chyba że kolizja zdarzy się na pierwszym zakręcie, wtedy zdarzenie będzię rozpatrywane nawet gdy skarga nie wpłynie.
§9 Ustawienia gry/serwera
Aby można było się dobrze nauczyć jeździć na danym torze, ustawiania pogody etc. będą zawsze takie same. A jakie dokładnie? O tym właśnie tutaj.
1. GP trwa 60% prawdziwego dystansu wyścigu.
2. Ograniczenie uszkodzeń (Damage Multiplier) 20%.
3. Pogoda zmienna.
4. Zużycie opon: x2
5. Zużycie paliwa: x2
6. Awarie mechaniczne: wyłączone
I. Dozwolone/Niedozwolone opcje
Jakie są dozwolone opcje?
pomoc przy sterowaniu - dozwolone
opposite lock assistance - dozwolone
punk hamowania - niedozwolone
asystent stabilności - dozwolone
spin recovery - dozwolone
niezniszczalność - dozwolona
aut. zmiana biegów - dozwolone
kontrola trakcji - dozwolone
bez blokady hamulca - dozwolone
asystent przy wjeździe do boksu - niedozwolone
clutch assistance - dozwolone
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Malina dnia Pon 19:13, 07 Kwi 2008, w całości zmieniany 17 razy
|
|