Roberto |
Wysłany: Pią 21:52, 15 Lut 2008 Temat postu: Oficjalna prezentacja teamu Scuderia Ferrari Marlboro |
|
W sezon 2008 team Scuderia Ferrari Marlboro wkracza z nowym bolidem:
Bolid: Ferrari F2008
Silnik: Ferrari 056 2.4L V8
Opony: Bridgestone
Specyfikacja techniczna:
Struktura zbudowana z włókien węglowych w technologii plastrów miodu
Wzdłużna skrzynia biegów Ferrari
Dyferencjał o ograniczonym uślizgu
Półautomatyczna sekwencyjna, elektronicznie kontrolowana skrzynia biegów z systemem szybkiej zmiany biegów
Ilość biegów: 7 + wsteczny
Wentylowane tarcze hamulcowe z włókien węglowych
Niezależne zawieszenie
Waga (z wodą, smarami i kierowcą): 605 kg
Obręcze BBS (przód i tył): 13’’
Silnik:
Typ: 056
Liczba cylindrów: 8
Blok silnika z hartowanego aluminium: V 90⁰
Liczba zaworów: 32
Całkowita pojemność: 2398 cm3
Średnica tłoka: 98 mm
Waga: <95 kg
Wtrysk elektroniczny Magneti Marelli
Zapłon statyczny elektroniczny Magneti Marelli
Paliwo: Shell V-Power ULG 64
Smar: Shell SL-1098
A oto trochę historii:
Siedziba: Maranello - Italy
Pierwszy sezon: 1950
Mistrzostwa swiata: 15
Najwyzsze miejsca: 1(x201)
Pole Position: 195
Najszybsze okrazenia: 205
Kierowcy Ferrari na sezon 2008 w lidze F1Megaleague:
Roberto
Malina
Kaski naszych kierowców:
Roberto
Malina
A to kilka zdjęć z testów naszych kierowców w nowym bolidzie na torze w Australii:
Roberto:
Malina:
Wypowiedzi naszych kierowców na temat naszego bolidu:
Roberto
"Czuję się bardzo zadowolony. Wprawdzie może jest za wcześnie, by wyrażać się w superlatywach - przed nami jeszcze sporo pracy z nowym bolidem - ale widzę już wiele pozytywów. Nowe przednie zawieszenie to wielki krok naprzód. Pojazd jest bardziej stabilny, a silnik gra pięknie. Myślę, że mamy ogromne szanse by wygrywać. Panuje miła atmosfera w teamie, a to połowa sukcesu".
Malina
"Ufff. Naprawdę dzika przyjemność jeździć czymś takim! Za każdym razem gdy wsiadam za kierownicę bolidu F1 czuje się jak dziecko, które dostało wymarzony prezent na gwiazdkę! Po prostu uwielbiam jeździć! Nowy bolid to wielki krok do przodu naszego Teamu. Prowadzi się znakomicie, jakby przyklejony do toru. Jest bardzo szybki na prostych i na zakrętach. Widać efekty dziesiątek godzin w tunelu aerodynamicznym. Inżynierowie wykonali naprawdę dobrą robotę. Mamy super bolid, dobrych kierowców i świetną atmosferę w zespole. To powinno wystarczyć do zajmowania wysokich lokat". |
|