Forum F1MegaleagueF1 Strona Główna
->
HISTORIA F1
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
DOMINUJĄ W TYM SEZONIE
----------------
KIEROWCY
TEAMY
Organizacja
----------------
Następne GP w F1
REGULAMIN FORUM
REGULAMIN LIGI
RADA LIGI
USTAWIENIA
ZASADY GRY
OGŁOSZENIA
F1 CHALLENGE 2007
LIGA SEZON 2008
----------------
ZAPISY DO LIGI
LICENCJE
SKŁADY TEAMÓW
KALENDARZ GP
TRENINGI
KWALIFIKACJE
WYŚCIGI GP
SCREENY i POWTÓRKI Z GP
REZYGNACJE I WYRZUCENIA Z LIGI
NAGRODY
WYNIKI
----------------
WYNIKI KWALIFIKACJI
WYNIKI GP
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW
KLASYFIKACJA KONSTRUKTORÓW
NAJLEPSZE CZASY
ZAWODNICY
----------------
SKARGI i ZAŻALENIA
KARY
ODWOŁANIA OD KAR
TEAMY
----------------
SCUDERIA FERRARI MARLBORO
VODAFONE McLAREN MERCEDES
BMW SAUBER
ING RENAULT
WILLIAMS F1
SPYKER F1
INNE
----------------
KĄCIK PRASOWY
LIGA TYPERÓW
O F1 CHALLENGE 2007
PYTANIA I PROBLEMY
PROPOZYCJE
HYDE PARK
HISTORIA F1
KĄCIK HUMORU
ZAPRZYJAŹNIONE LIGI
TECHNICZNE
----------------
INFORMACJA
LICZNIK ODWIEDZIN
TEST ŁĄCZA
POMOC TECHNICZNA
TOP LISTA
SHOUTBOX
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Mistrz_Ceremonii
Wysłany: Wto 9:25, 25 Mar 2008
Temat postu:
Po pierwsze, co ma Webber do historii? On jeździ dziś. Po drugie to tu masz pisać artykuły a nie z Wikipedii wklejać. Dziennikarstwo to nie ctrl+c i ctrl+v.
Matiusth
Wysłany: Pon 11:09, 24 Mar 2008
Temat postu: Mark Webber
Mark Webber
ur. 27 sierpnia 1976 w Queanbeyan.Webber bardzo wcześnie rozpoczął swoją przygodę ze sportem. Swoje dzieciństwo spędził jako chłopiec od piłek w pierwszoligowym zespole rugby, Canberra Raiders. Jak dla większości przyszłych kierowców F1, jego przygoda ze sportami samochodowymi rozpoczęła się od kartingu. Wygrane w swoim kraju pomogły mu awansować do Formuły Ford, gdzie także odniósł kilka wygranych, wliczając wygraną w Adelajdzie w 1995 i trzecie miejsce na festiwalu Duckhams Formula Ford Festival w Brands Hatch, podczas jego międzynarodowego debiutu.
Jego potencjał został zauważony przez lidera Formuły Ford, Van Diemen i został on zatrudniony na sezon 1996. Ale stało się to dopiero po jego wygranej w inauguracyjnym Grand Prix Melbourne w Formule Holden.
Jego pierwszy sezon w europejskich wyścigach był udany. Sezon ukończył na drugim miejscu w Brytyjskiej Formule Ford, wygrywając czterokrotnie. Zwycieżył także w prestiżowym Duckhams Formula Ford Festival, dołączając do grona jego zwycięzców: Johnny'ego Herberta, Eddie'go Ivine'a, Jana Megnussena i Jensona Buttona
Dzień po jego sukcesie na festiwalu Mark przeszedł pomyślnie testy dla stajni Alan Docking, startującej w Formule 3. W stajni spędził cały sezon 1997. Wygrał swój czwarty w kerierze wyścig w F3 w Brands Hatch i w klasyfikacji zajął czwartą pozycję. Zajął także trzecią pozycję w Marlboro Masters i czwartą w Grand Prix Makau.
Jego sukcesy w Formule 3 doprowadziły do podpisaniu kontraktu z AMG i występach w FIA GT Championship w 1998 r. Webber był partnerem obrońcy tytułu Bernda Schneidera, pomagając mu w odniesieniu pięciu wygranych, nie zdobyli jednak tytułu przegrywając zaledwie o osiem sekund w Laguna Seca w Kalifornii.
Kontynuując współpracę z AMG, Webber rozpoczął sezon 1999 jako główny kierowca swojego zespołu i z własnym samochodem. Program wyścigów zespołu w tym sezonie został zredukowany i obejmował wyścig 24 Godziny Le Mans i wybrane eliminacje serii American Le Mans. Program został przerwany po spektakularnym locie i obrotach w powietrzu samochodu Webbera podczas czwartkowych treningów do wyścigu w Le Mans. Bolid został dobudowany do wyścigu ale Webber podczas pierwszego wyścigu podczas sesji rozgrzewającej, w identyczny sposób zakończył sesję, na oczach widzów, kierowców i telewidzów. Ponownie udało mu się ujść bez większych obrażeń. Pięć godzin po tym zdarzeniu, podczas wyścigu, jego partner z zespołu, Peter Dumbreck, doświadczył identycznego zdarzenia. Cały program Mercedesa został zawieszony, a samochodu już nigdy nie wystartowały.
Webber postanowił powrócić do wyścigów jednoosobowych bolidów. Został przedstawiony swojemu rodakowi, Paulowi Stoddartowi przez Eddie'go Jordana i rozpoczął pracę dla stajni Euopean Formula Racing w Mistrzostwach Formuły 3000. Pomimo braku doświadczenia szybko objął prowadzenie w Mistrzostwach, a ostatecznie zajął trzecią pozycję. Został tym samym najwyżej sklasyfikowanym debiutantem sezonu 2000.Po odrzuceniu kontraktu ze stajnią Arrows w lipcu 2000 r., Webber wziął udział w trzy dniowych testach stajni Benetton na torze Estoril. Okazął się lepszy od Giancarlo Fisichelli i Ralfa Schumachera. Jego imponujące osiągi zapewniły mu rolę oficjalnego kierowcy testowego w stajni w sezonie 2001. W tym samym roku został vice-mistrzem w Międzynarodowej Formule 3000 w stajni Supernova.
W sezonie 2002 rozpoczął pracę dla stajni Paula Stoddarta. Pomimo bardzo słabego bolidu został najlepszym debiutantem sezonu. W jego debiutanckim Grand Prix, w rodzinnej Australii, zajął piątą pozycję, zdobywając dla Minardi pierwsze ponkty od sezonu 1999. Stał się tym samym jednym z czterech australijskich kierowców, którzy zdobyli punkty w Formule 1. W każdym wyścigu podczas kwalifikacji okazywał się lepszy od swoich partnerów z zespołu: Alexa Younga i Anthony'ego Davidsona.
Od sezon 2003 został głównym kierowcą w stajni Jaguar Racing. Zdobył dla stajni 17 z 18 zdobytych przez nią punktów i zajął dziesiątą pozycję w klasyfikacji. Do pierwszych wyścigów sezonu 2004 zakwalifikował się na 6 i 2 pozycji, nie zdołął ich jednak ukończyć. Ostatecznie uplasował się na 13 pozycji w klasyfikacji z siedmioma punktami na koncie.
W sezonie 2005 został kierowcą zespołu BMW.Williams F1 Team, jego partnerem został Nick Heidfeld. Jego debiut w stajni, który przypadł na Grand Prix Australii był udany, zajął 5 pozycję.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme ©
Zarron Media
Regulamin